Tiskové zprávy propagují vaše podnikání zdarma

Tiskové zprávy propagují vaše podnikání zdarma

Halina Pawlowská by pravděpodobně řekla: „Téma dnešního článku zní – jak využít tiskové zprávy“. Podívejme se tedy, na co nezapomenout, abychom z nich dostali opravdu maximum.

Zkuste se vžít do role majitele malé firmy. Uvedete na trh nový produkt a tušíte, že by nebylo od věci si pro něj zajistit v médiích náležitou propagaci. Když ale srovnáte ceny inzerce a vaše finanční možnosti, nálada vás zpravidla rychle přejde.

Noviny, časopisy i elektronická média mají přitom schopnost oslovení mnoha tisíc i desítek tisíc vašich potenciálních zákazníků, které by vaše novinka mohla zaujmout. Je tento trh pro vás ztracen nebo jej můžete efektivně oslovit? Řešení existuje – jsou jím tiskové zprávy.

Tiskové zprávy jsou informace o významných událostech v životě vaší firmy (uvedení nového výrobku, dokončení projektu, navázání spolupráce se zahraničními partnery). Pokud je vhodným způsobem zpracujete a zašlete médiím, je pravděpodobné, že alespoň některá média vaši informaci zveřejní.

Výhody i nevýhody tiskových zpráv jsou zřejmé: máte šanci dostat se do povědomí čtenářů daného média zcela zdarma (pozor – nezaměňujte tiskové zprávy s placenými inzertními články); na druhé straně nemáte kontrolu nad tím, zda a v jaké formě se vaše zpráva v médiích objeví.

Shledá-li příslušný editor vaši informaci zajímavou, pravděpodobně ji zařadí do rubriky krátkých, stručných informací. Nebuďte zklamaní – čtenost těchto sloupků je relativně vysoká, a tak si vaše informace může najít cestu k zájemcům stejně dobře, jako běžná reklama.

TIP

Několik praktických rad, na co nezapomenout při tvorbě tiskové zprávy:

  • zajímavost zprávy: vaše tisková zpráva by měja být pro dané médium dostatečně atraktivní. Pokud napíšete, že se vaše firma přestěhovala o ulici dále, asi to nebude „to pravé ořechové“.
  • vhodná forma: cení se stručnost, přímá řeč, dobrý výběr titulku zprávy, přehlednost, psaní bez chyb; nezapomeňte na uvedení kontaktů. To vše zvyšuje šanci zveřejnění.
  • distribuce: rozesílejte tiskové zprávy e-mailem, nejlépe jako přílohu v klasickém .doc formátu Wordu. V hlavičce mailu by nemělo chybět, že se jedná o tiskovou zprávu vaší firmy, přímo do těla mailu uveďte 1-2 větičky, ve kterých rozvedete, čeho se zpráva týká. Novináři se denně prokousávají stovkami zpráv, ocení, že jim usnadníte orientaci.
  • výběr médií a kontaktů v nich: pečlivě vytipujte seznam médií, kam vaši tiskovou zprávu zašlete. Zvažte, pro která média bude zpráva opravdu zajímavá. Telefonicky nebo na internetu si zjistěte vhodný kontakt – kdo konkrétně se v daném médiu zabývá vaší problematikou; neposílejte tiskové zprávy na všechny redakční e-mailové adresy.
Od roku 2002 pracuji na volné noze jako marketingový specialista, copywriter a konzultant. Zaměřuji se zejména na marketing malých firem a poznatky a zkušenosti z této oblasti publikuji na serveru promarketing.cz. Více informací...