Obrázky pro vaše marketingové materiály

Obrázky pro vaše marketingové materiály

Každý, kdo má na starosti přípravu firemních letáků, brožur, tiskovin nebo i obrázků pro web či dokumenty v elektronické podobě, se již zřejmě setkal s problémem, kde sehnat obrázky a fotografie v dobré kvalitě za rozumnou cenu. Jeden tip, který často využívám i já, najdete v článku.

Není žádným tajemstvím, že profesionální databanky fotografií či dokonce pouze pořízení sady několika kvalitních snímků stojí doslova nekřesťanské peníze. Jelikož často připravuji dokumenty, ve kterých se bez slušných obrázků (myslím tím v rozumné kvalitě :-) neobejdu, hledal jsem před časem alternativní řešení.

Na internetu najdete mnoho serverů, kde si můžete stáhnout fotografie či grafiky zdarma. S jejich kvalitou ani šíří nabídky jsem ale příliš spokojen nebyl – často jsem nenašel snímek podle své představy. Kromě toho můžete narazit u těchto serverů na další nepříjemnosti, jako je obtěžující reklama, špatná navigace apod. Důležité je rovněž prostudovat si licenční podmínky, kdy a jakým způsobem můžete ten který obrázek použít. Zkrátka, spokojen jsem nebyl.

Při dalším brouzdání internetem jsem narazil na server Fotolia.com. Jednotlivé fotografie jsou zde sice zpoplatněny, ale opravdu jen symbolickou částkou začínající někde na úrovni 20Kč (resp. 1 USD). Za tuto cenu mnohdy získáte i snímek v kvalitě použitelné pro tisk. Pokud nevyžadujete exkluzivní práva, obvykle zaplatíte 20-100 Kč za vámi vybraný snímek.

Do databáze Fotolie přispívají profesionální i amatérští fotografové. Nabídka je skutečně nepřeberná, v databázi fotografií je k dnešnímu dni téměř 1,9 miliónů snímků. Jsou rozděleny přehledně do kategorií a vyhledávání je možné podle klíčových slov. Placení probíhá tak, že po registraci ve Fotolii zakoupíte určitý počet „kreditů“ a za ty pak jednotlivé fotografie nakupujete.

Samozřejmě mohou nastat situace, kdy se bez drahých služeb profesionálního fotografa v marketingu neobejdete. Ale ve většině případů můžete díky Fotolii výrazně ušetřit bez kompromisu pokud jde o kvalitu výsledného materiálu.

Odhaduji, že svým zákazníkům jsem dosud takto pomohl ušetřit několik desítek tisíc korun. A pokud díky mému dnešnímu tipu ušetříte i vy, budu rád :-)

Od roku 2002 pracuji na volné noze jako marketingový specialista, copywriter a konzultant. Zaměřuji se zejména na marketing malých firem a poznatky a zkušenosti z této oblasti publikuji na serveru promarketing.cz. Více informací...