Několik postřehů k ebooku o marketingovém plánování malých firem

Několik postřehů k ebooku o marketingovém plánování malých firem

…aneb co se vám líbilo, co jste v ebooku postrádali, a jak bude vypadat následující edice.

K dnešnímu dni byl bezplatný ebook zaměřený na marketingové plánování malých firem rozeslán více než 240 zájemcům.

Je to hodně nebo málo? Abych řekl pravdu, nevím :-) Ale takovýto počet jsem v podstatě očekával, zejména s ohledem na čas prázdnin a dovolených. Není žádným tajemstvím, že (nejen) marketingové plánování bude tématem dne spíše v posledních měsících letošního roku, kdy bude řada firem připravovat své plány pro kalendářní rok 2013.

Je pochopitelné, že pokud by nebyl ebook zasílán emailem, ale byl by nabídnut anonymně ke stažení, statistiky stažení by byly zřejmě několikanásobně vyšší. Řada lidí – včetně mě samotného – velice opatrně zvažuje, komu poskytne svůj email k dispozici. Na druhé straně bylo mým záměrem zjistit, kolik marketérů z řad malých firem má opravdu zájem o danou problematiku marketingového plánování a je ochotno jít i do „rizika“ poskytnutí své emailové adresy (byť někdy možná alternativní, zřízené právě pro účely webových aplikací, kde je vyžadována registrace ;-)

No, když už jsme u toho… za sebe mohu slíbit, že vaše emailová adresa nebude poskytnuta žádné třetí straně a nebudu ji využívat ke spamu jakéhokoliv druhu. Na uvedenou adresu zasílám pouze prosbu o poskytnutí zpětné vazby k ebooku a také informaci o novější verzí ebooku, až bude k dispozici.

Ale vraťme se nyní k vlastnímu ebooku.

Ze všeho nejvíce bych chtěl poděkovat všem těm, kdo si ebook nechali zaslat a následně vyjádřili své názory na něj v anketě. Opravdu, je to neocenitelná věc, když uvedete, co se vám na ebooku líbilo, do jaké míry pro vás užitečný a co vám v ebooku chybělo. Je to podklad a vodítko pro mou další práci a přípravu následující edice ebooku a dalších nástrojů a pomůcek pro vás.

S radostí jsem zaznamenal, že pro většinu z vás je ebook přínosný a že z něj využijete řadu poznatků. Asi jedna třetina z vás uvedla, že využijete „některé informace“; s vyloženě odmítavým stanoviskem jsem se v anketě nesetkal.

Další věc, která mě potěšila: počet podnikatelů/OSVČ, kteří se zajímají o marketing a vidí v něm cestu, jak rozvíjet svou firmu a zvýšit její profitabilitu. Vždycky tvrdím, že marketing není cesta, jak uspokojit své ego, ale způsob, jak zvýšit zisk firmy. Jsem upřímně rád, že řada podnikatelů to vidí podobně a snaží se učinit marketing nedílnou součástí své podnikatelské práce. Ebook byl primárně cílen zejména na marketéry malých firem; s ohledem na odezvu ze strany podnikatelů/OSVČ zvažuji, že zařadím do další edice ebooku speciální kapitolu o marketingu a marketingovém plánování „šitých na míru“ právě pro tento typ podnikání.

Pojďme dále a řekněme si, co jste v ebooku nejvíce postrádali? Konkrétní příklad a ukázku marketingového plánu. Jsem si toho vědom a v další edici ebooku, kterou plánuji dokončit ve druhé polovině srpna, naleznete kompletní, několikastránkový marketingový plán malé (byť fiktivní) firmy. Věřím, že to oceníte :-)

Pokud jde o další nástroje a pomůcky, plánuji do budoucna – zejména na základě vašich námětů – přípravu řady vzorových marketingových plánů zaměřených do různých oblastí podnikání, a také řady dalších šablon, které pomohou malým firmám a podnikatelům s jejich marketingem. Vzorové plány a šablony byly hlavním tématem, které jste ve svých reakcích na ebook vyžadovali. Mohou vám ušetřit spoustu času a navést vás správným směrem, pokud jde o řízení marketingu vaší firmy. Myslím, že má smysl se do toho pustit.

Marketing je fascinující záležitost a stojí za to mu věnovat nějaký ten čas. Pokud s ním jednou začnete, uvidíte sami :-) Přeji hodně úspěchů.

Ebook „Marketingový plán malé firmy“
50-stránková PDF publikace z června 2012 obsahuje nejdůležitější informace pro efektivní plánování a řízení vašeho marketingu.
Ebook získáte bezplatně zde.

Od roku 2002 pracuji na volné noze jako marketingový specialista, copywriter a konzultant. Zaměřuji se zejména na marketing malých firem a poznatky a zkušenosti z této oblasti publikuji na serveru promarketing.cz. Více informací...