Mé začátky s facebookem (krátké povídání a jedenáct užitečných odkazů)

Mé začátky s facebookem (krátké povídání a jedenáct užitečných odkazů)

Přiznám se, že jsem facebook dlouhou dobu opomíjel – prostě jsem jej pro svou práci nepotřeboval. Stránku facebook.com/promarketing.cz jsem uvedl v život v červnu letošního roku, takže co se týká této sociální sítě, jsem stále ještě začátečník. Možnosti facebooku zatím jen testuji a využívám jej spíše jen intuitivně: narazím-li na informace, které by mohly být pro marketéry malých firem užitečné, není nic jednoduššího, než je stručně okomentovat a přidat na svou stránku.

Příspěvky na facebooku ovšem mají jepičí život, což je zcela pochopitelné, protože je to dáno charakterem tohoto komunikačního média a způsobem jeho fungování a sdílení příspěvků. Zveřejníte informaci, v řádu minut na ni lidé zareagují… a o pár hodin později je tentýž příspěvek na vaší zdi sice stále viditelný, ale přesto už tak nějak zastaralý, neaktuální, nezasloužící si komentář, ocenění či diskuzi.

Facebook vnímám jako rozhovor s lidmi, kteří jsou vám ochotni právě teď naslouchat. Sdělíte-li jim něco zajímavého, odpoví vám nebo alespoň souhlasně přikývnou. Je to jako náhodné setkání dvou známých na ulici: „Ahoj, víš, že…?“ „Jo, to je skvělé! Tak čau, já už musím, zase někdy pokecáme.“ A někde jinde čekají další přátelé, další zajímavé rozhovory a vzrušující události. Žijeme přítomností, aktuálním okamžikem – rozhodující je „tady a teď“. Minulost je nezajímavá a zapomenutá.

Vzhledem k tomu, že se snažím vkládat na facebook zejména tipy a odkazy na užitečné marketingové zdroje, trošku mě mrzí, že se starší příspěvky nedostanou ke svým čtenářům. Nicméně před několika týdny umožnil facebook vkládání příspěvků na vlastní weby, takže využívám této možnosti a níže vám nabízím několik zajímavých marketingových informací sesbíraných převážně z prázdninových novinek na českém internetu:

 

Výzkum: Remarketing vnímají lidé převážně pozitivně

Michal Pastier - Digital nie je len online (videoprezentace)

Komunitní podnikání: Jak být marketérem bez vstupního kapitálu

Infografika: Co znamená vaše logo

Jak přetvořit ztracené zákazníky v dlouhodobý zisk? Návod je jednoduchý.

Analýza konkurence: jak se připravit na konkurenci?

Infografika: E-mail ještě není mrtvý

Několik tipů, jak lépe zapojit fanoušky do dění na stránce na Facebooku

Infografika: Pět vhodných metrik pro měření sociálních médií

6 tajemství úspěchu v pěti minutách videa podle Arnolda Schwarzeneggera

Infografika: Jak zvýšit návštěvnost vašeho webu

 

P.S. Budu moc rád, pokud si moji stránku facebook.com/promarketing.cz oblíbíte!

Od roku 2002 pracuji na volné noze jako marketingový specialista, copywriter a konzultant. Zaměřuji se zejména na marketing malých firem a poznatky a zkušenosti z této oblasti publikuji na serveru promarketing.cz. Více informací...