Kingdom Come: Deliverance na Kickstarteru – marketingový majstrštyk

Kingdom Come: Deliverance na Kickstarteru – marketingový majstrštyk

Co napsat do úvodu? Pro řadu čtenářů mého webu bude asi titulek tohoto článku vypadat jako z jiného světa, takže se nejprve pokusím o stručné objasnění.

Kingdom Come: Deliverance je počítačová hra ze středověku, kterou aktuálně vyvíjejí pražští Warhorse Studios. Kickstarter je služba poskytující komunitní financování projektů. Chcete-li získat peníze pro svůj projekt, můžete jej představit světu právě na Kickstarteru a bude-li váš projekt pro cílovou skupinu dostatečně zajímavý, získáte od komunity zájemců finance na dokončení projektu.

Warhorse Studios jsou aktuálně na Kickstarteru extrémně úspěšní, plánovanou částku 300,000 liber získali od komunity během dvou dnů, a odhady hovoří o tom, že by se jim mohlo podařit získat trojnásobek původně plánované cílové častky. Ale o finančním úspěchu nechci psát prvoplánově, tomu se již věnuje řada jiných článků. Více mě fascinuje mě jiná věc – jak se v tomto konkrétním projektu odráží jak tradiční marketingové pravdy, tak i nové postupy a trendy, které jako marketéři nesmíme přehlížet a měli bychom je umět využívat i pro své projekty. Takže zde je můj seznam:

Testujte, testujte, testujte…

Pro Warhorse Studios je projekt na Kickstarteru nejen způsobem, jak zajistit finance na vývoj hry (což není vůbec snadný úkol), ale rovněž významným testem, zda a do jaké míry je jejich koncept hry zajímavý pro cílové publikum. V závislosti na výsledcích tohoto testu se může studio rozhodnout, jakým způsobem bude směřovat další vývoj.

Nabídněte unikátní produkt

Koncept realistické středověké RPG bez fantasy prvků představuje bezesporu unikátní koncept. Podmínkou famózního úspěchu je ovšem kombinace jedinečného produktu s dostatečně širokou cílovou skupinou zákazníků.

O úspěchu rozhodují zákazníci

Nedejte příliš na lidi, kteří o vašem projektu tvrdí, že „to nemůže fungovat“. Smůla je, když to tvrdí potenciální investoři, kteří vás přesvědčují, že pokud chcete být úspěšní, měli byste dělat svou práci úplně jinak. Ověřte svůj koncept přímo u zákazníků a uvidíte, jak na tom vlastně jste.

Moderní marketing už není propagace, ale komunikace

Reklama a propagace jsou dnes už pro úspěch projektu málo. Moderní marketing je o komunikaci – jak osobní, tak i na sociálních sítích. Ostatně, specifickou sociální sítí je i Kickstarter, a Warhorse Studios ji využívají skvělým způsobem.

Určete si své cíle a udělejte vše pro to, abyste jich dosáhli

Kickstarter není místem, kde lidem sdělíte: chceme od vás nějaké peníze, uvidíme, kolik se vybere… Nedosáhnete-li na cílovou částku, nemáte nic. Požadujete-li od investorů resp. zákazníků hodně peněz, musíte mít skvělý produkt i jeho prezentaci.

Jděte s vlastní kůží na trh

Lidé komunikují rádi s konkrétními lidmi, ne s anonymními firmami. Nebojte se představit zákazníkům sebe, zaměstnance firmy a jejich vlastní příběhy, často jsou velmi zajímavé. Umí to řada freelancerů, kteří pracují na volné noze. Skvěle to zvládá Dan Vávra z Warhorse Studios – umí zájemcům poutavě přiblížit nejen způsob své práce, ale představí jim třeba i svého psa :-)

Obsahový marketing funguje

Podívejte se na Vávrův video update a komentáře zákazníků. Update je skvělý a dodává připravované hře další významný rozměr – ukazuje, jakým způsobem studio pracuje a jak propojuje herní prostředí s realitou. Abyste své zákazníky zaujali, zvažte, jaký zajímavý obsah a v jakém formátu jim můžete nabízet jako přidanou hodnotu.

Zapojte zákazníky do příběhu své firmy

Lidé chtějí být součástí úspěšných projektů. Vyprávějte jim příběh své firmy, jejich zaměstnanců, ukažte, jakým způsobem pracujete, diskutujte s nimi, proč děláte to, co děláte, a právě tak, jak to děláte. Tak, jak nám to právě v těchto dnech názorně předvádějí Warhorse Studios.

Od roku 2002 pracuji na volné noze jako marketingový specialista, copywriter a konzultant. Zaměřuji se zejména na marketing malých firem a poznatky a zkušenosti z této oblasti publikuji na serveru promarketing.cz. Více informací...