Podnikatelská příloha HN: Jak dělat úspěšný marketing v malé firmě v roce 2014?

Podnikatelská příloha HN: Jak dělat úspěšný marketing v malé firmě v roce 2014?

Dnešní příloha Hospodářských novin je věnovaná podnikání a mimo jiné obsahuje i dvoustranu s řadou aktuálních námětů  a tipů pro marketéry malých firem. Ačkoliv zde obvykle neupozorňuji na zajímavé informace z jiných zdrojů (o těch se zmiňuji zpravidla na facebooku), udělám dneska výjimku. Důvod je prostý – ve zmíněném článku v HN je publikováno rovněž několik mých názorů a myslím si, že by bylo trošku škoda, kdybych vás s nimi blíže neseznámil :-)

V článku v HN se rovněž seznámíte s názory dalších marketérů k aktuálním trendům, které jsou pro marketéry malých firem zajímavé – Magdaleny Čevelové, Pavla Ungra či Davida Lörincze. Já osobně jsem se věnoval hlavně dvěma tématům: obsahovému (content) marketingu a – pro někoho možná trošku překvapivě – marketingu emailovému.

Obsahový marketing

Svůj názor na neustále se zvyšující důležitost obsahového marketingu jsem zde prezentoval již dříve, a to v článku Content marketing v roce 2014: suverénní vítěz nebo propadák roku? a v prezentaci na Slideshare. Pro HN jsem toto téma shrnul do několika vět, které doplnil svým komentářem Pavel Ungr.

hn1

Emailový marketing

Ono to možná na první pohled vypadá, že emailový marketing mele z posledního, ale ruku na srdce: najde se mezi čtenáři někdo, kdo email nepoužívá vůbec? Osobně si to nemyslím. Samozřejmě, email není „sexy“ téma, jako jsou například sociální sítě; důležité ovšem je, že jej používají i lidé, které na sociálních sítích nenajdete. Emailový marketing je zkrátka „tichá stálice“: trend, o kterém se příliš nemluví, ale který funguje a bude marketéry využíván (jak ilustruje například i tato aktuální infografika). A současný moderní emailový marketing se diametrálně liší od plošného, necíleného spamování co největšího počtu příjemců, jak jsme toho byli svědky v letech minulých a jak se s tím často setkáváme bohužel ještě dnes.

hn2

Celý článek si můžete přečíst v dnešních Hospodářských novinách (10.2.2014), najdete jej rovněž v placeném archivu serveru ihned.cz, takže je dostupný předplatitelům HN nebo ostatním zájemcům po zaslání SMS v ceně 10 Kč.

Od roku 2002 pracuji na volné noze jako marketingový specialista, copywriter a konzultant. Zaměřuji se zejména na marketing malých firem a poznatky a zkušenosti z této oblasti publikuji na serveru promarketing.cz. Více informací...