Jaký typ obsahu a jaký formát potřebuje váš B2B content marketing? [infografika]

Jaký typ obsahu a jaký formát potřebuje váš B2B content marketing? [infografika]

Společnost Eccolo Media publikovala užitečnou infografiku zaměřenou na tvorbu obsahu, která vychází z průzkumu více než 100 respondentů a přehledně sumarizuje, jaký typ obsahu a jaký formát je nejvhodnější v jednotlivých fázích B2B prodejního cyklu.

Asi není žádným tajemstvím, že byste pro úspěšný content marketing měli vytvářet a distribuovat obsah ve všech fázích prodejního cyklu – od úvodní prezentace problému, přes identifikaci řešení, až po nákupní rozhodnutí. Všechny fáze nákupního cyklu by měl váš content marketing podporovat tím nejvhodnějším způsobem – optimálním typem obsahu prezentovaném v optimálních formátech.

Výsledky průzkumu Eccolo Media ukázaly, že formáty jako blogy a newslettery jsou nejúčinnější v úvodních fázích prodejního cyklu, kdy se potenciální zákazník seznamuje s danou problematikou. V následující fázi můžete zákazníkovi pomoci porozumět problému ještě lépe, jestliže jej podrobněji rozvedete ve white paperu (např. e-booku).

Uveďme si příklad přímo z webu promarketing.cz k problematice marketingového plánování malých firem: na tomto webu (blogu) najdete řadu informací k této problematice; v případě zájmu o podrobnější informace si můžete stáhnout ebook. O tom, že takovýto content marketing v úvodních fázích nákupního cyklu skutečně funguje, svědčí více než 3200 zájamců, kteří si dosud ebook stáhli.

Ve fázi, kdy již potenciální zákazník rozumí problému a začíná se poohlížet po konkrétních dodavatelích a řešeních, doporučuje Eccolo Media zaměřit se na videa a podrobné technické průvodce k možným řešením. Upozorňuje rovněž, že je velice důležité pokračovat v poskytování obsahu i poté, kdy zákazník provedl nákup a doporučuje pro tuto fázi vhodné typy obsahu.

Podívejte se na infografiku Eccolo Media:

cm-infografika

Od roku 2002 pracuji na volné noze jako marketingový specialista, copywriter a konzultant. Zaměřuji se zejména na marketing malých firem a poznatky a zkušenosti z této oblasti publikuji na serveru promarketing.cz. Více informací...