Bezplatný email pro váš marketingový projekt na vlastní doméně?

Bezplatný email pro váš marketingový projekt na vlastní doméně?

Dnešní příspěvek bude tak trošku výjimečný, jelikož se netýká přímo marketingu jako takového, ale spíše technického řešení, které nicméně s marketingovou prací velice úzce souvisí.

Píšu o něm zejména z toho důvodu, že jsem pro jednoho klienta v minulých dnech takovouto úlohu řešil. Zadání zákazníka bylo jasné – s co nejnižšími náklady zprovoznit pro jistý projekt mailové služby na vlastní doméně. Nic víc a nic míň, žádný web, pouze emailové služby. Protože si myslím, že by se pro určitý typ projektů mohla být tato informace užitečná i dalším zájemcům, zmíním se níže o jedné z možností – s prakticky nulovými náklady.

Hledal jsem tedy řešení emailových služeb na vlastní doméně, které by umožňovalo poskytovat emailové služby zcela zdarma, bez jakýchkoliv měsíčních či jiných plateb. A samozřejmě bez jakýchkoliv reklam, přece jen si v tomto případě nemailujeme s kamarády, ale se zákazníky. Uživatelské rozhraní v češtině nebylo pro tuto úlohu nutné, ale bylo by příjemným bonusem.

Ačkoliv v minulých letech bylo možné využít pro tuto úlohu bezplatně řešení hlavních hráčů na trhu, tedy společností Google či Microsoft, aktuální realita je již poněkud jiná, a musel jsem se poohlédnout po jiném řešení. Jako nejvhodnější – a zřejmě prakticky jediné rozumné řešení splňující všechny požadavky – mne oslovila nabídka Zoho mailu.

Zoho mail nabízí aktuálně možnost emailu na vlastní doméně i v bezplatné verzi, a nastavení této služby je rychlé a snadné. Pro běžného uživatele může být snad jediným oříškem nastavení vybraných záznamů domény tak, abyste dobře propojili mailové služby Zoho se svou doménou. Pokud si své domény spravujete sami a máte stejně jako já alespoň základní povědomí o tom, co které parametry či záznamy znamenají, naklikáte si s pomocí nápovědy pár potřebných dat k doménám snadno během několika minut.

Jak celý proces zřízení emailu na vlastní doméně probíhá?

Průvodce na stránkách Zoho mailu vás provede celým procesem v několika krocích. Po zadání své domény a svých přihlašovacích informací je potřeba verifikovat, že je daná doména skutečně vaše. Dále upřesníte uživatele a skupiny uživatelů a propojíte svou doménu s emailovými službami Zoho. Podrobný český návod k celému procesu naleznete například zde.

Příjemné je, že rozhraní mailového systému je v češtině, alespoň tedy pokud jde o běžnou práci s emaily a základní nastavení. S mailovými službami Zoho získáte automaticky i řadu dalších služeb; záleží na vás, zda a do jaké míry je využijete či nikoliv. V mém konkrétním případě jsem ocenil hlavně náhledy emailových příloh (například pro office dokumenty), které si můžete zobrazit a přečíst přímo v emailovém systému.

V jakých případech je tato možnost užitečná?

Řada podnikatelů a i malých firem ještě stále nemá své webové stránky, protože je pro své podnikání nepotřebuje nebo pro ně mají malý význam, ale bez e-mailu se neobejdou. Využívají proto nejčastěji bezplatných emailových služeb na doménách seznam.cz, volny.cz, případně centrum.cz a další, což z hlediska marketingové prezentace firmy (vizitky, inzeráty, kontakty ve webových katalozích) není vůbec optimální. Email na vlastní doméně je zde jednou z možností, jak s minimálními investicemi – v hodnotě jedné či dvou stokorun ročně za doménu – vylepšit vnímání své firmy.

Druhým příkladem je situace, kdy chce firma lépe zviditelnit některý ze svých produktů či projektů, takže kromě své hlavní firemní emailové adresy využije marketingově (inzerce, informační cedule, vizitky obchodních zástupců, propagační brožury) také alternativní email. Reálný příklad z mého okolí: Firma SSKA – Stavební společnost Karviná, a.s. připravuje nový developerský projekt pro rodinné bydlení v lokalitě Černý les a při propagaci tohoto projektu používá snadno zapamatovatelnou kontaktní adresu info@cernyles.cz. V tomto konkrétním případě využívá SSKA doménu cernyles.cz jak pro email, tak i pro webovou prezentaci projektu; není to ovšem podmínkou, u svých projektů můžete využívat pouze email nebo případně doplnit webovou prezentaci později, záleží na typu vašeho projektu.

Asi zbývá už jen jedna podstatná věc, pokud vás možnost bezplatného emailu na vlastní doméně zaujala – zde je odkaz na služby Zoho mail.

 

Od roku 2002 pracuji na volné noze jako marketingový specialista, copywriter a konzultant. Zaměřuji se zejména na marketing malých firem a poznatky a zkušenosti z této oblasti publikuji na serveru promarketing.cz. Více informací...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>