Je váš web ještě stále dobrý – aneb 5 horkých trendů webdesignu

Je váš web ještě stále dobrý – aneb 5 horkých trendů webdesignu

Pro weby platí, že jejich technologie i desing se stále vyvíjí, a změna je tak jedinou konstantou. Webdesignové trendy přicházejí a odcházejí. Některé mohou být pouhým závanem, zatímco jiné trvají déle. Ať tak či onak, webdesignové trendy přicházejí a odcházejí nejen z důvodu změn v technologiích, ale také v uživatelských požadavcích a očekáváních.
Někdy kolem roku 2000 byly často k vidění graficky bohaté weby plné flashových animací, na jejichž provedení a grafiku bychom dnes jen nevěřícně zírali. Bylo to období, kdy se použitelnost webů z pohledu uživatele prakticky vůbec neřešila, obrazovky počítačů byly malé, v nízkém rozlišení a do šířky 600 pixelů se musel vejít celý web.

Následovalo období, kdy se webdesign začal formovat a webdesigneři se začali více zamýšlet nad tím, jak udělat weby nejen hezké, ale taky uživatelsky příjemné. S příchodem nových možností a webových technologií se webdesign postupně ubíral směrem, ve kterém se nachází v současnosti.

Podívejte se na 5 trendů webdesignu, které byste měli využít, pokud chcete udržet krok s konkurencí a stále náročnějšími uživateli Internetu.

1. Jednoduchá grafika

Citát spisovatele Antoina de Saint-Exupéryho “Dokonalosti není dosaženo tehdy, když už není co přidat, ale tehdy, když už nemůžete nic odebrat” je nová mantra webdesignérů. Pryč je bohatá barevnost, spousta obrázků či barevné přechody. Nyní se grafika zjednodušuje, používají se jednolité barvy v jednom tónu, a prim hraje kvalitní typografie. Zvětšují se fonty, mizí věci, které nemají dostatečné opodstatnění z hlediska použitelnosti pro uživatele. Tak se v krátkosti dá charakterizovat současný trend, který se také nazývá flat design.

Tento trend udalo minimalistické rozhraní operačního systému Apple iOS7. A když dělá něco Apple, zbytek světa ho rád následuje. Takže to samé můžeme nyní říct i konkurenčním Androidu. Samotné webové stránky společnosti Apple jsou také dobrým příkladem grafického minimalismu.

2. Responzivita

Vzpomínáte si na flashové webové stránky, které byly vizuálně krásné, ale nějakou dobu trvalo, než se načetly, a to zejména ve vašem mobilním telefonu? Řešením vývojářů tenkrát bylo vytvořit speciální mobilní verze webů. Ale tento trend je pryč.

V současné době webdesignéři vytváří weby, které jsou responzivní, tedy takové, které se přizpůsobí zařízení, na kterém je uživatel prohlíží. Ať už jde o mobilní telefon nebo tablet, web se zobrazí automaticky tak, že je z uživatelského pohledu příjemný a výborně použitelný. Responzivita se stala novým standardem pro web design.

3. Multimediální obsah místo přehršle textu

Audiovizuální a vizuální média získávají na Internetu stále na důležitosti a to platí i pro webové stránky. Trendem je méně textu a více vizuální stimulace. Vyrábět videa je nyní jednodušší a levnější než kdy jindy a mnoho webových stránek je používá jako nástroje pro předání obsahu místo dlouhých textů.

Stejně tak se více využívá fotek, schémat či infografik. Vyjádřeno jinými slovy, obsah je stále více interaktivní.

4. Skrolování místo klikání

Klikání na webech samozřejmě nikdy nezmizí, nicméně v současné době dominuje ve webdesignu skrolování. Stránky navržené na principu posouvání se načítají rychleji a jsou intuitivnější a dynamičtější. Význam designu založeného na skrolování stoupá také díky responzivním verzím webů a mobilním zařízením. Takovýto webdesign totiž může nabídnout uživatelům příjemnější ovládání přes mobilní zařízení.

5. Autentické fotografie místo fotobanky

Generické, všední a nudné fotky z fotobank jsou minulostí. Jednoduše proto, že podobných uživatelé viděli již tisíce a nevyvolají v nich nic, tedy kromě pocitu nudy a lacinosti.

Trendem jsou výrazné, originální a skutečné fotografie, které podtrhují obsah webu a jedinečnost vaši organizace. Chcete-li efektivněji navázat vztah se svým publikem, používejte originální a vysoce kvalitní fotografie, které získají pozornost a důvěru vašeho publika.

* * *

Webové stránky jsou pro naprostou většinu firem klíčovým prvkem komunikace a držet krok s trendy designu webových stránek je proto jedním ze zásadních aspektů úspěchu vašeho podnikání. Využít nové designové trendy je nejlepší způsob, jak zvýšit schopnost vašeho webu přesvědčit jeho návštěvníky k tomu, aby udělali to, co od nich očekáváte.

Marketingový expert, Marketingová kancelář.cz. Zabývá se zejména moderními marketingovými postupy, které vedou k vysoké efektivitě peněz vynaložených na marketing. Těmito postupy a strategiemi jsou internetový marketing, obsahový marketing a marketingová automatizace. Je autorem populární knihy Medonosný marketing.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>