USP, UVP a podobné legrácky

USP, UVP a podobné legrácky

Čím se lišíte od své konkurence? A je vůbec nutné se od ní lišit? Jsem přesvědčen, že ano. Proč? Nechci se příliš opakovat, takže se jen zmíním o tom, že první článek na téma USP (neboli „unique selling proposition“, tj. unikátní prodejní nabídka) jsem na tomto webu publikoval v článku Kdo jsou vaši zákazníci? před více než 12 lety. Jak ten čas běží…

Přestože se celé marketingové odvětví dynamicky velmi rychle vyvíjí, zůstává řada věcí stále neměnná a platná, jak jsem se přesvědčil právě při čtení výše zmíněného článku věnovaného STP marketingu – tedy segmentaci zákazníků, zacílení na nejzajímavější segment a nalezení unikátní výhody. Troufám si tvrdit, že bych na článku sepsaném před řadou let neměnil téměř nic…

Dokladem, že toto téma je stále aktuální, je i infografika s názvem How to Write a Great Value Proposition, která byla publikovaná na webu Quick Sprout. Pouze zkratku USP vystřídala zkratka UVP, tedy prodej (selling) byl zaměněn za hodnotu (value). UVP je přesnější a výstižnější než USP, protože lépe interpretuje pohled z druhé strany, ze strany zákazníka. Vy sice chcete prodávat, ale zákazník chce za své peníze získat hodnotu; pokud ji nedostane, prostě u vás nekoupí. Právě proto byste se měli zamyslet, jakou unikátní hodnotu vaše produkty či služby zákazníkům přinášejí.

Infografika vám napoví, co je a co není UVP, z čeho se skádá, a jak vytvoříte UVP pro svou firmu a pro své produkty. Tady je:

value-proposition

Štítky:
Od roku 2002 pracuji na volné noze jako marketingový specialista, copywriter a konzultant. Zaměřuji se zejména na marketing malých firem a poznatky a zkušenosti z této oblasti publikuji na serveru promarketing.cz. Více informací...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>