5 tipů pro tvorbu úspěšné stránky na Facebooku

5 tipů pro tvorbu úspěšné stránky na Facebooku

Stránka na Facebooku může být silným marketingovým nástrojem a můžete pomocí ní snadno komunikovat s tisíci lidmi. Cesta od založení stránky k tomu, abyste dokázali vtáhnout do hry dostatečný počet lidí, je však trnitá. 

Už jen proto, že neexistuje univerzální návod na to, jak úspěšnou stránku na Facebooku vytvořit. Jedna společná vlastnost skutečně fungujících stránek na této sociální síti je však zřejmá – je to poutavý obsah, který dokáže zaujmout uživatele. A jak tedy takovýto obsah vytvořit?

1. Uvědomte si, kdo je vaše publikum

Každá firma nabízí něco jiného. Některá se zaměřuje na kosmetiku pro mladé ženy a jiná na sportovní náčiní pro muže. A v tom je klíč. Správný tvůrce obsahu by se měl nejdříve zaměřit na publikum, ke kterému chce své příspěvky směřovat, aby věděl, jaký obsah je pro ně zajímavý, jaké příběhy a informace je upoutají.
Na začátek postačí jednoduchá analýza – jedná se o starší ženy, sportovně zaměřené muže, cizince žijící v Česku apod. K takové analýze ideálně poslouží Facebook personas.

Lidé, se kterými chcete pomocí příspěvků komunikovat, se však mohou lišit od těch, kteří jsou doopravdy zainteresovaní na vašem obsahu. Rozdíl mezi zamýšleným publikem a tím, které již skutečně máme, je možné sledovat ve Facebook Insights pod záložkou People. Ta obsahuje demografické údaje týkající se fanoušků stránky a dalších lidí, které vaše stránka nějakým způsobem oslovila.

2. Uvažujte o preferencích fanoušků

Nejúčinnější obsah na Facebooku má především jednu vlastnost – odráží preference publika. Popřemýšlejte tedy i o formě komunikace s fanoušky. Zaujme je více video, obrázek, fotografie, text s citátem nebo něco jiného?

Zvažte také využívání a efekt čtyř typů obsahu:

  • Úsměvné – vytvářejte příspěvky, které vašim fanouškům vyčarují úsměv na tváři a rádi se o ně podělí s přáteli. I seriózní společnost může najít nějaký citlivý způsob, jak do svých příspěvků zapojit alespoň trochu humoru.
  • Inspirující – úspěšnost si drží také obsah, který je inspirující. Spousta uživatelů Facebooku má ráda inspirující citáty či fotografie.
  • Informační – buďte důvěryhodným zdrojem informací. Fanoušci zase chtějí být důvěryhodným zdrojem pro své přátele, takže se sdílením vašich příspěvků nebudou příliš otálet.

Správně načasované – jeden z nejvíce efektivních obsahů čerpá ze správného načasování, zahrnuje aktuální události a témata, která u lidí vzbuzují vášnivé diskuze.

3. Nebojte se neúspěchu

Nebojte se experimentovat s různými typy obsahu a především se nebojte selhání. Jedině tak poznáte své silné a slabé stránky, porozumíte svým fanouškům. Pomůže vám tlačítko Posts ve Facebook Insights, které nabídne vhled do engagament and reach. Na úspěšnost jednotlivých příspěvků se pak můžete podívat v metrikách. Mezi poskytovanými daty jsou dosažení lidé, likes, shares a také zda si někdo oblíbil váš příspěvek přes sdílený obsah někoho jiného. Je to dobrý způsob, jak zjistit, odkud přichází extra shares a likes.

4. Sdílejte ve správný okamžik

Na internetu se lze dočíst různé názory, kdy je nejlepší čas pro publikování vašich příspěvků. Avšak stejně jako je unikátní každá stránka, tak i každé publikum má svá specifika. O nejvhodnějším času pro sdílení byste se tak měli dozvědět právě od svého obecenstva.

Pomoct vám opět může Facebook Insights, který shrnuje informace, kdy je vaše publikum online a nejvíce aktivní. To ovšem neznamená, že zrovna v danou dobu se zabývají vaším obsahem. Pokud chcete jít ještě dál pořiďte si sledovací systém, který ukáže vztah mezi zainteresovaností fanoušků a datem a časem přidání příspěvku. Po nějaké době si pak vytipujete ten správný okamžik, kdy příspěvek vložit.

5. Zaměřte se na cíle

Úspěšný marketing je vždy zaměřen na cíle, ať už klíčové ukazatele, nebo týkající se jen určitého příspěvku. Můžete se snažit zvýšit povědomí o nějakém problému nebo jen sbírat e-mailové adresy, avšak vždy si stanovte cíl, který chcete dosáhnout.

Základem úspěšného marketingu na Facebooku je porozumět potřebám vašeho publika a umět se na věc podívat jeho očima. Nebojte se využívat nových trendů a učit se z vlastních selhání. Pokud se vám nedaří prosadit tak, jak byste si představovali, nehledejte chybu u fanoušků. Vraťte se v procesu raději o pár kroků zpátky a zamyslete se, kde jste mohli udělat chybu. Jedině tak dosáhnete oblíbené stránky s širokým dosahem.

Dita Němcová pracuje jako specialistka sociálních sítí ve společnosti Marketingová kancelář.cz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>