Jak správně napsat inzertní text PPC reklamy?

Jak správně napsat inzertní text PPC reklamy?

Rozhodli jste se propagovat své produkty a služby pomocí PPC reklamy? Pak už možná máte promyšlená klíčová slova pro každou sestavu, demografické cílení i celkový vzhled vstupní stránky. Perfektně promyšlená klíčová slova a vstupní stránka ale bohužel nestačí k úspěšné PPC kampani. Velice důležité je, aby text vaší reklamy byl dostatečně poutavý a přesvědčil uživatele, že na něj mají kliknout.

Inzertní text je text reklamy, který má za úkol přimět uživatele k tomu, aby na ni klikli. Reklamní text u PPC se skládá z titulku, který je zobrazen v horní části reklamy a může být maximálně 25 znaků dlouhý, viditelné URL adresy a dvou řádků popisu reklamy, které mohou mít každý 35 znaků. Je tedy zřejmé, že v případě PPC reklamy je třeba být struční a zároveň výstižní. Máme pouze několik znaků na to, abychom uživatele motivovali kliknout na naši reklamu.

Google vám také v rámci AdWords umožní TOP umístění reklam. To znamená, že vaše reklama bude umístěna úplně nahoře na stránce výsledků vyhledávání, těsně nad přirozenými výsledky vyhledávání. To je velká výhoda PPC reklamy, jelikož uživatelé mnohem častěji klikají na první výsledky, které na stránce vidí. A nyní se přesuňme k samotným textům PPC reklamy.

Budování vztahů s vlastními zákazníky

Stejně jako při každé dobré marketingové kampani, i zde, v rámci PPC reklamy, bychom se měli snažit o budování vtahů se zákazníky. Čím lépe zde dáte najevo, kdo jste a že vaše produkty či služby jsou skutečně to, co uživatelé hledají, tím více budete mít šancí, že tito uživatelé kliknou na vaši reklamu.

Když vidíte reklamu, která vám přímo říká, co získáte, když na ni kliknete, a která nabízí přesně to, co hledáte, s velkou pravděpodobností na ni kliknete a ocitnete se na vstupní stránce. Jak takový inzertní text vytvořit?

Snažte se, aby byl text reklamy byl jasný a výstižný

Z reklamního textu by mělo být naprosto pochopitelné, co si přejete sdělit. Měly by zde zaznít vlastnosti a benefity produktu. Mělo by jít o specifický text, který bude co nejlépe popisovat produkty nebo služby, které nabízíte, včetně jejich výhod. Například text typu „slevy na online nákup obuvi“ uživateli jasně sděluje, že klikne-li na reklamu a bude chtít nakupovat obuv, kterou právě vyhledává online, získá na ni slevu. Toto by například mohlo být dostatečnou motivací k navštívení vašeho inzerátu.

Uvádějte relevantní URL

Viditelná URL adresa a adresa vašeho webu, která bude zobrazována v rámci vaší PPC reklamy, je neméně důležitou součástí reklamního textu. Google vám zde umožňuje vybrat si, jak má vypadat URL adresa, kterou chcete zobrazovat. Měli byste zde použít doménu své homepage, aby bylo zřejmé, že jste to skutečně vy, kdo inzeruje.

Používejte vaše nejlepší klíčová slova

V reklamních textech je ideální, najde-li uživatel klíčová slova nebo dokonce fráze, která vyhledával. Je skutečně důležité, aby reklama byla o tom, co daný zákazník vyhledával.

Vkládejte dynamická klíčová slova

Někdy v PPC reklamě potřebujete využít klíčová slova, která zkrátka neznáte. Například jde-li o značky týkající se nějakého produktu. Potom se vyplatí využít funkce dynamických klíčových slov. AdWords vám v takovém případě navrhne související značky, které byste pravděpodobně dávali dohromady s velkými obtížemi.

Vytvářejte výzvy k akci

Vytvářejte krátké a jasné výzvy k akci. Měla by být použita slova, která budou uživatele směřovat k iniciativě. V rámci PPC reklamy si přejeme, aby uživatelé klikli na náš inzerát ihned. Za tímto účelem je možné využít následující fráze:

  • Nakupte
  • Získejte
  • Uložte
  • Rezervujte nyní
  • Zdarma
  • Pouze tento týden a další

Můžete dokonce využít více těchto výrazů v rámci jediné reklamy. Například na obrázku výše vidíte, že v reklamě na boty od A3 sportu byla využita výzva k akci „vyberte“, nechybí zde slovo „zdarma“ ani „nyní obrovské slevy“.

Vyhledejte svou konkurenci a proveďte analýzu

Na škodu není ani vědět, kdo jsou vaši konkurenti a provést krátkou analýzu. Podívejte se, jaká používají klíčová slova, rozšíření reklam, výzvy k akci atd. Jaké jsou výhody vašeho produktu či služby oproti konkurenci? V čem jste jedineční? Co můžete udělat lépe než vaše konkurence?

Snažte se přemýšlet jako vaši zákazníci

V marketingu je hlavním cílem spojit váš business se spotřebitelem. K tomu je potřeba přemýšlet jako on. Odpovězte si proto na následující otázky:

  • Kdo jsou vaši zákazníci?
  • Co konkrétně hledají?
  • Proč potřebují váš produkt?
Kontrolujte gramatiku a překlepy

Špatná gramatika nebo dokonce překlepy rozhodně nepůsobí na vyhledávající uživatele dobře a velice se v tomto případě snižuje pravděpodobnost konverze.

Využívejte možnosti rozšíření reklam v AdWords

Různé typy rozšíření reklam jste již jistě poslední dobou na Googlu zaznamenali. Jsou zobrazeny pod textem vašeho inzerátu a mají modrou barvu. Tato rozšíření mohou obsahovat informace o kuponech, odkazy na další vstupní stránky nebo dokonce telefonní čísla, na která je rovnou možné volat. Jedná se o výborné způsoby, jak podpořit výzvy k akci. Například v případě zobrazení telefonního čísla si uživatel rovnou může objednat vaši službu.

Vždy si připravte více textových verzí

Vždy se snažte připravit si více verzí reklamního textu. Zlepšujte své reklamy na základě měření výsledků, optimalizujte a snažte se neustále zlepšovat relevanci reklam i pravděpodobnost konverzí.

Martina je členkou týmu společnosti PPC Profits, který se úzce specializuje na vytváření a správu efektivních PPC reklam napříč reklamními systémy, včetně Facebook marketingu. Neustále proto sleduje nové trendy a snaží se prohlubovat znalosti, které se tohoto tématu týkají.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>