Čemu se mohou naučit B2B marketéři od Netflixu

Čemu se mohou naučit B2B marketéři od Netflixu

Online videotéka Netflix je od ledna 2016 dostupná i v České republice, a i přes některé nářky konzumentů televizní zábavy (chybějící dabing nebo české titulky, omezená nabídka filmů) nabízí zájemcům pořádně velkou porci zábavy.

Osobně Netflix využívám zejména proto, že nabízí řadu zajímavých – a velmi dobře kritikou i diváky hodnocených – seriálů, byť mezi nimi aktuálně chybí třeba House od Cards… Nicméně cílem tohoto článku není vytváření pochvalných ód, nebo naopak kritiky Netflixu; důvodem je zejména to, že jsem narazil na zajímavou a podnětnou infografiku s názvem Čemu se mohou naučit B2B marketéři od Netflixu, která srovnává přístup běžného vysílacího schématu televizí s „on-demand“ modelem Netflixu. V tomto srovnání způsobu poskytování obsahu vítězí Netflix nad tradičními televizními schématy, a já musím dát ze své vlastní zkušenosti této infografice za pravdu.

Skvělé je, že se infografika neomezuje pouze na srovnání dvou modelů poskytování televizního obsahu, ale zobecňuje metody Netflixu i pro využití B2B marketéry přemýšlející o tom, jak zefektivnit poskytování obsahu svým zákazníkům. Kompletní infografiku najdete níže, takže zde uvedu jenom pár věcí, které mě nejvíce zaujaly.

  • Netflix staví na personalizaci – nejde pouze o to, že vám předkládá a doporučuje pořady podle vašich preferencí a zájmů, ale díky analýzám vaší konzumace obsahu nabízí třeba i různé upoutávky na tentýž typ pořadu. Příklad z House of Cards – Netflix měl k dispozici 10 trailerů a servíroval vám je třeba i podle toho, zda jste fanouškem Kevina Spaceyho nebo zda raději sledujete filmy, kde hlavní roli hraje žena. 
  • Zatímco klasický seriálový model vám nabídne jeden díl týdně, Netflix (až na pár výjimek) vám umožní sledovat třeba i jednu celou sezónu najednou. Výledek? Zatímco svůj oblíbený seriál v televizi sledujete 30-60 minut týdně, uživatelé Netflixu zkonzumují dvě hodiny obsahu denně… (já osobně si většinou pustím 3 až 4 epizody za sebou; on to totiž Netflix dělá docela mazaně – při závěrečných titulcích jedné epizody se již začínají odpočítávat vteřiny do okamžiku, kdy se automaticky spustí epizoda následující, takže pokud má člověk ještě chvilku času…)

B2B marketéři si z metod využívaných Netflixem mohou odnést řadu cenných námětů: od personalizace obsahu, přes jeho vhodnou formu a dostupnost pro různá zařízení, až po analýzy dat. Inspirujte se!

Zde je infografika od lookbookhq.com:

nflx

 

Od roku 2002 pracuji na volné noze jako marketingový specialista, copywriter a konzultant. Zaměřuji se zejména na marketing malých firem a poznatky a zkušenosti z této oblasti publikuji na serveru promarketing.cz. Více informací...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>