13 tipů, jak na marketing na sociálních médiích

Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Google+, Pinterest… Sociální média jsou všude kolem nás. Miliony lidí na nich tráví velkou část svého dne. Kromě toho, že je můžeme využít k zábavě, jsou i významným nástrojem online marketingu. Díky nim můžete šířit povědomí o své značce, upozornit na nový produkt, přilákat nové návštěvníky na své webové stránky a v neposlední řadě také získat nové zákazníky.
Přinášíme vám několik tipů na to, jak využít na maximum jejich sílu a potenciál ve prospěch svého podnikání:
1. Pravidelné příspěvky – Čím více o vás fanoušci uslyší, tím více důvěry si od nich získáte.
2. Vhodný a relevantní obsah – Ujistěte se, že co o vás vaši fanoušci slyší (a vidí), je zajímá, a že to přesně odpovídá filozofii vaší značky.
3. Přidávejte originální příspěvky – Zkuste neklást takový důraz na obsah, který už vaši cíloví fanoušci viděli dávno předtím. Pokud chcete v oblasti sociálních médií vynikat, váš obsah musí být jedinečný pro vaši značku.
4. Poučte se ze svých chyb – Analyzujte publikované příspěvky a zjišťujte, co funguje a co ne. Vyhněte se zveřejňování obsahu, který moc lidí nepřitáhne.
5. Přestaňte lovit lajky a sdílení – Snažte se fanoušky zaujmout tak, aby sami chtěli diskutovat a reagovali na příspěvky. Pokud lidé objeví něco zajímavého, sami to touží sdílet.
6. Nevyužívejte sociální média jako přímý prodejní kanál – Nabídněte svým fanouškům zajímavý obsah, jehož pomocí vybudujete důvěru ve svou značku. V žádném případě nepřidávejte takové příspěvky, ve kterých přímo prodáváte své produkty.
7. Soustřeďte se na jednu věc – Nezkoušejte najednou vybudovat více sociálních kanálů a udržovat je stejně úspěšné, pouze rychle pohoříte. Soustřeďte se nejprve na jednu sociální platformu a pak se posuňte k další.
8. Automatizujte, cokoliv můžete – Obsah vždy udržujte aktuální a přispívejte pravidelně. Nebojte se k publikování textů a jeho organizaci využívat nabízené automatické nástroje.
9. Pořádejte soutěže – Máloco vyvolá takový rozruch, jako když se rozdávají věci zdarma. Odměňte proto své fanoušky nějakou milou soutěží.
10. Investujte do grafiky na míru – Originální fotky vaší značky budou mít vždy větší dosah a vzbudí u fanoušků větší zájem než obrázky z fotobanky.
11. Udávejte trendy – Postavte se do pozice leadera ve svém oboru a svými příspěvky tuto roli potvrzujte.
12. Riskujte – Jednou za čas vyzkoušejte něco neobvyklého a nebojte se překročit hranice očekávání, která lidé k vaší značce mají.
13. Komunikujte – Reagujte na komentáře, které se u příspěvků objevují. Sociální média nejsou jenom o publikování textu a obrázků, ale důležitá je i následná interakce, která přispěje ke zvýšení vaší důvěryhodnosti.