E-mail marketingové postupy: připravte se na rozesílku

E-mail marketingové postupy: připravte se na rozesílku

Chcete posílat obchodní maily a zvedat tak příjmy svého byznysu? Smysl takového způsobu propagace dokazují i úspěchy, jaké se svým e-mail marketingem slaví firmy jako Zoot, Alza nebo Rohlik.cz. Podívejte se, jak se nejlépe připravit, abyste s vlastní rozesílkou vůbec mohli začít.

1. Atraktivní newsletter box

Formuláře na webu, do kterého návštěvníci vyplňují svůj e-mail, by už dávno neměly zájemcům nabízet jen pouhé zasílání newsletteru. Moderní newsletter box by měl být atraktivní graficky i textově a nabízet lidem něco navíc – často to bývá slevový kupon na první nákup, doprava zdarma nebo zapojení do soutěže.

Newsletter box je vhodné umístit na co nejlépe viditelné místo. Často je to v patičce webu, kde jsou lidé zvyklí ho běžně hledat.

2. Optimalizovaná landing page

Ve chvíli, kdy začnete posílat e-maily, si od nich budete slibovat splnění nejdůležitějšího cíle – aby se příjemce přes výzvu k akci proklikl na vaše stránky. Nejlepší je směřovat lidi na stránky, které za tímto účelem speciálně vytvoříte. Jedná se o tzv. landing pages.

Na správně optimalizované landing page musí být každému návštěvníkovi okamžitě jasné, co se po něm chce. Všechny prvky jsou vždy maximálně přehledné tak, aby provedení akce bylo pro každého co nejjednodušší.

Landing pages se v praxi často odbývají a potenciální zákazníci se odkazují na běžné stránky webu – home page nebo produktové stránky. Někdy to tak může fungovat, odladěné landing pages jsou ale vůči zákazníkům zpravidla vstřícnější a slibují vyšší konverze.

3. Flexibilní nástroj

Dělení příjemců do segmentů podle pohlaví, věku nebo zájmu a následné zasílání e-mailů na tělo. To jsou dnes hlavní zbraně úspěšného e-mail marketingu, které je zcela nemožné realizovat bez dobrého e-mailingového nástroje.

E-mailingový nástroj vám umožní také připravovat různé kampaně a posílat automatické e-maily, když u vás třeba zákazník nakoupí, nebo když zrovna slaví narozeniny. E-maily v něm můžete vytvářet podle předpřipravených šablon, příjemce si řadit do různých databází nebo k nim přiřazovat oslovení.

Nástrojů je na výběr celá řada, od těch špičkových pro profesionální e-mail marketéry (Drip) po jednodušší, uživatelsky vstřícnější aplikace (MailChimp). Mezi ty patří český SmartEmailing, který je navíc kompletně v češtině a na domácím trhu je dnes asi nejoblíbenější.

Od roku 2002 pracuji na volné noze jako marketingový specialista, copywriter a konzultant. Zaměřuji se zejména na marketing malých firem a poznatky a zkušenosti z této oblasti publikuji na serveru promarketing.cz. Více informací...